luni, 25 august 2008

Da inseamna da si nu.. inseamna ce?

Da.. stiu.. sunt datoare cu povesti din concediu...povesti deloc fabuloase pentru cei care sperau ca o sa le zic aventuri din Tara Minunilor dar pozele sunt acasa asa ca topicul despre concediu poate astepta:)

In schimb, mi-am facut ditamai lista cu chestii despre care as vrea sa scriu si de data aceasta am facut si miscarea inteligenta de a nota undeva ideile.. Printre ele, una despre care voiam sa scriu de mult timp.. nu stiu ce m-a oprit..Dupa cum parca am mai scris undeva pe aici una din fostele mele bune prietene spunea la un moment dat ca atunci cand o fata zice da, este da, si cand zice nu, este tot daBineinteles ca, atunci cand am auzit asta, imi venea sa o strang de gat..Aveam 18 ani..

Acum am 23- in curand 24, si nu am pretentia ca sunt mai desteapta dar nici nu sunt total de acord. .. Observati ideea de baza: partial sunt de acord.. pentru ca exista ceea ce eu numesc teritoriu neutru: POATE. Pentru cei care nu pricep, stiti bancul cu gaina? Daca alerg, zice  ca nu-l vreau, daca ma opresc zice ca sunt ..curva (asa e bancul, nu e vina mea:P).. mai bine ma impiedic..:)) Impiedicarea e acel poate:)

Baietii pricep acel "poate" ca un da.. ceea ce si cam este..Acest "poate" inseamna  "incearca putin mai mult, pana acum esti ok, dar nu sunt total convinsa".. Nu e asa de greu.. Dar pe parcursul existentei mele.. am observat ca sunt baieti care nu pricep nici ideea de "nu".. poate pentru ca pentru ei acel nu este un "da" mai timid.. Si incep sa ma enervez..

Intotdeauna am mers pe ideea ca in momentul in care trebuie sa respingi pe cineva, trebuie sa fii cat mai delicat. Asa ca sunt delicata.. varianta asta nu e una buna.. pentru ca, de obicei mesajul nu este perceput.. Mi s-a spus ca nu stiu sa spun "nu".. M-am gandit cinci secunde.. si m-am intrebat eu ce nu poate fi inteles din replica: Nu vreau sa fim decat amici. Contine doua cuvinte magice: NU si periculosul AMICI.

Stiu ca e nasol sa fii respins. Ni se intampla tuturor, chiar si celor care nu vor sa recunoasca asta. Stiu ca poti ajunge sa te indragostesti de cineva pur si simplu fiind in acelasi cerc de prieteni si sa te indragostesti de-a binelea.  Si lui/ei sa nu ii placa de tine.. e greu.. mai ales daca dati nas in nas foarte des. Le stiu pe toate astea! Le-am trait si eu.. si stiu cat de usor este sa te amagesti cand persoana de care te indragostesti e prietenoasa cu tine si tu interpretezi fiecare gest. E imposibil sa fii rational cand esti indragostit.. Ratiunea si dragostea aproape ca se exclud reciproc.. Dar atunci cand este un "nu" clar, de ce sa nu renunti?

Pentru ca poate e o speranta. Stiu toate argumentele pentru care nu ar trebui sa renunti.. le stiu, le-am explorat, le-am trait. Dar a agasa pe cineva cu insistente inseamna sa fii egoist. Ok, te plac. Ok, ti-am aratat-o clar. Ok, am fost directa. Tu ai spus Nu. Un Nu mai clar sau mai ambiguu dar e Nu. Aici e cazul sa ma opresc, sa raman in preajma persoanei respective daca am puterea necesara, accept situatia, ma indop cu 5 cutii de inghetata, 7 de finetii si un butoi de  cola si trec mai departe. Invat sa ma bucur de persoana cealalta asa cum e ca amic/a.  Asta e varianta matura, dureroasa si foaaarte dificila.. E putin sado-maso pentru ca e nevoie de ceva timp sa te obisnuiesti cu ideea si mai ales sa nu te ia plansul cand il vezi pe celalalt cu altcineva..Dar nu e imposibila:P

Si mai e varianta insistentelor continue, poate-poate pica.. Asta inseamna sa fii egoist, sa te gandesti numai la sentimentele tale si nu la ale celuilalt. Daca intr-adevar iti place de persoana respectiva si vezi ca il deranjezi, atunci macar de dragul lui/ei renunti! Actioneaza in tacere.. dar cand e un nu clar, nu prea are rost. 

Si pentru cei care se intreaba ce m-a facut sa scriu despre asta, raspunsul este simplu: experienta mea, experienta altora.. si faptul ca tot timpul aud ca baietii nu inteleg fetele. Nimic mai adevarat. Suntem nasol de complicate. Incerc doar sa fac putina lumina.

Nu sunt insensibila..mereu:))  Ii inteleg pe cei indragostiti si stiu cat de greu e.. Dragostea doare! Ce sa ii fac eu? Pe cat e de frumoasa, pe atat de complicata e si aduce multa suferinta.. Dar un sfert ne-o si facem cu mana noastra:P Pentru cei care se gandesc ca cer aproape imposibilul: sa fii indragostit de cineva, sa primesti un nu si sa treci mai departe sau sa ramai langa persoana respectiva ca amic, ganditi-va la cealalta varianta.

Cum e sa stii ca cineva pe care il placi si il apreciezi e indragostit de tine si nu ai vrea sa il pierzi ca prieten dar insistentele lui te fac sa te simti aiurea? In cazul acesta, unul din cei doi cedeaza. 

Iar pentru cei care se gandesc ca viata e grea cand esti indragostit dar refuzat, ganditi-va ca exista si varianta mult mai rea: sa fii indragostit, celelalt sa fie si el indragostit de tine dar sa nu fiti impreuna. Pentru ca poate e dupa o relatie serioasa in care a suferit, sau inca se recupereaza, sau ii e frica sa o ia de la capat, sau are o prietena si desi nu e marea iubire sau lucrurile nu mai merg, inca nu poate sa renunte dar in acelasi timp sa iti dea semnale ca ar vrea ceva si cu tine. E nedrept.. stiu..  In tot acest timp tu esti blocat pentru ca nu ai loc in inima pentru altcineva si chiar daca ai intalni pe altcineva de care sa iti placa, nu ai puterea sa intri intr-o relatie.  Visezi tot timpul la clipa in care vei fi cu cel de care esti indragostit dar ea sa nu vina. La fel ca la un film cand intra pauza publicitara. Dupa fiecare reclama, speri ca intra filmul. Dar pauzele publicitare sunt lungi:)

La asta nu v-ati gandit? Trust me, e muuuuult mai greu. Un "nu" clar te face sa suferi- o luna, doua dar un perpetuum "poate" te tine blocat.. atata timp cat vei fi indragostit. Parca e mai rau, nu? Melodia aleasa e una care zic eu ca reda foaaarte bine ideea de indragosteala :P

Niciun comentariu: