joi, 1 decembrie 2011

Ganduri de 1 decembrie

Stiu ca suntem tara:
  • in care te duci la doctor, iti spune ca ai leucemie, te duci la altul - iti spune ca ai o mica infectie, te intorci la primul si isi cere scuze dar era obosit in ziua aia si te-a condamnat la moarte... din greseala.
  • in care schimbam bordurile o data la doi ani din cauza uzurii....
  • in care carutele circula liber pe E85 cu 2 km/ora....
  • in care atunci cand e Black Friday la detergent, lumea se calca in picioare si rezultatul e cel de mai jos:


  • in care analfabetismul va deveni o moda, generatiile se prostesc semnificativ de la un an la altul - oameni cu doi ani mai tineri decat mine nici macar nu stiu pe unde vin marile tari din Europa.. dar un profesor debutant castiga mai putin decat administratorul meu pe un bloc - si adminu mai si fura la intretinere.
  • in care, oricat de mult am vrea sa contracaram, parintii (generatie de dinainte de 90+fresh dupa 90) isi invata copiii ca banii sunt valoarea suprema..Pentru acesti copii, eu deja am pus prea multe i-uri in cuvintele mai sus mentionate.
  • in care fiecare se plange in fiecare zi de un lucru, pentru ca este o tara de rahat, in fiecare zi suntem nemultumiti de ceva, pentru ca nimic nu merge cum trebuie.
  • in care "succesurile" ajung la Bruxelles iar olimpicii .... invata uneori la lumina lumanarilor si nu ajung uneori nici macar intr-un reportaj de 50 de sec la stirile de la ora 19.00.
Daca ai inghitit in sec dar ai dat din cap aprobator, tine capul sus si trage mai departe. Aminteste-ti (macar azi) de faptul ca:
  • Romania i-a dat pe clasicii Nadia, Hagi si Nastase; pe mult iubitul Brancusi, clasicul Eminescu si multi altii pe care esti liber sa ii Google-uiesti. Atentie! Sunt multi care nu au murit inca, deci grabeste-te sa ii pretuiesti!
  • Romania are mare si munte - ai invatat-o la geografie! In speranta in care excursiile tale la munte nu au fost doar pentru a te imbata timp de 2 zile si a te intoarce in capitala ca sa te lauzi ca ai iesit din Bucuresti, cred ca ti-a taiat si tie respiratia privelistea de dimineata... si sper ca nu ai lasat vreo 20 de PET-uri in urma ta dupa gratar.
  • Romania are oameni destepti - IT-istii pleaca, la Saloanele de Inventica le luam toate premiile (da-i un Google sa vezi cate am creat!) si are si oameni muncitori.

Romania e o "branza buna in burduf de caine". Avem atatea si nu stim sa ne folosim de ele. Ce au ceilalti intotdeauna este mai bun. Romanii plecati in Italia intotdeauna vor vorbi cu entuziasm despre cum e prin Roma, dar cand se intorc in tara tot se vor inghesui ca inecatii spre banda cu bagaje, vor tipa ca nu sunt destule autobuze si vor lua bagajele altora pentru a le arunca 2 metri mai incolo cand isi dau seama ca nu le apartin.

E pacat ca doar o data pe an ne amintim ca suntem romani, si e si mai pacat ca am dat peste urmatoarea discutie.


Nu cunosc nici 10 % din tara mea dar nu ma opreste nimic din explorat. Cunoaste-ti tara cu adevarat inainte sa o denigrezi! Si macar o zi pe an mandreste-te cu ce ai.. de maine vei incepe sa te plangi iar de coruptie, de saracie... dar azi hai sa schimbam foaia. Macar azi!

De aici,

Numai zambete.



PS:
Pe la vreo 20 de anisori, pe cand faceam un voluntariat cu niste elevi de liceu din Marea Britanie, inculta si indiferenta din mine s-a trezit sa ii spuna unuia ca nu sunt patrioata si ca nu ma intereseaza de tara mea. A facut omul niste ochi mari, de parca i-as fi zis ca vreau sa extermin toata populatia de culoare a planetei. Pentru ei, asa ceva e inadmisibil.... si nu tin la aparente.. in cazul asta nu mai voi proclama mare luptatoare pentru patrie de dragul de a parea draguta. Dar imi pare atat de rau de idiotenia pe care am spus-o atunci.. de aia imi si amintesc incidentul cu pricina. Au trecut anii, m-am desteptat putin si acum macar 300 de zile pe an ii combat pe cei care spun ca Romania nu are nimic de oferit. Uite-te la documentar - teoretic cel mai frumos despre RO.. eu nu am facut-o inca, dar imi gasesc timp azi.

Si nu.. nu vreau sa plec din tara. Dar despre asta, alta data. Acum bucura-te ca esti roman.

Niciun comentariu: