luni, 2 februarie 2009

te admir si te respect...

Weekendurile in care ma odihnesc sunt un prilej destul de bun pentru a medita la nemurirea sufletului. Deja mi-am facut planuri pentru saptamana viitoare, cea premergatoare minunatei Zile a Indragostitilor.. Planuri pentru a scrie pe blog..:) 

Am o prietena careia ii spunem ca e ca un ingeras. E atat de curata sufleteste si atat de puternica, incat tot timpul o admiram pentru faptul ca si-a pastrat doza aceea de curatenie sufleteasca pe care prea rar o intalnesc la oameni. Deseori, am vazut persoane care o laudau si spuneau ca oameni ca ea mai rar se gasesc. In mai putina mea curatenie sufleteasca, ma intrebam, de altfel si logic: Daca o admirati atat de mult si va place ceea ce vedeti, de ce nu aplicati si voi?

Mi se pare o ipocrizie crasa. Valori precum sinceritate, respect, prietenie au fost inlocuite de altele gen bani, sex cu cine apuci si un status social a la gigi becali. Auzim de valorile vechi prin filmele vechi, prin romanele clasice (pe care nu prea le mai citeste lumea pentru ca prefera Codu' lu' Da Vinci), si in discursurile electorale. Ipocrizie! Spunem ca ne-am dori ca aceste valori sa mai fie aplicate, ne miram de stadiul in care a ajuns lumea si ne intrebam spre ce ne indreptam.

A doua zi o luam de la capat cu aceleasi preocupari serbede: sa castigam bani, sa avem ultimul model de telefon, ca, deh, murim daca nu ne putem verifica mailu', seara sa avem parte de o partida de sex cu cine apucam. E doar sex! O bere sambata cu prietenii, o bere la care ne plangem de munca si de cum sunt altii si de halul in care a ajuns lumea. Si avem si viata sociala. Astfel, totul merge inainte!

Nu ne putem schimba si nu putem aplica valorile invechite pentru ca altfel noi am fi fraieri, in timp ce altii se descurca prin manipulare. Daca ceilalti joaca murdar, noi de ce nu am face-o? Pana la urma, noi o sa avem grija sa nu ne murdarim sufletul :))

Pentru cei care cred ca asa vor reusi in viata, good luck- veti reusi oricum.. sunt curioasa doar cat de impliniti sufleteste va veti mai simti. Pentru cei care sunt niste ingerasi si cred ca lumea e roz si toti le sunt prieteni, va tin pumnii sa nu va inraiti dupa ceva lovituri dure de la cei dragi. 

Pentru cei care insa reusesc sa isi pastreze acea doza de curatenie sufleteasca si o portie de copilarie, toata admiratia mea! Eu cunosc vreo cateva persoane si profit de ele cat pot, sambata ne vedem la papanasi!

Pentru cei care se rezuma la a admira si respecta aceste persoane, strugurii sunt acri, pana la proba contrarie, nu?

2 comentarii:

Andrei spunea...

cam des repeti cuvantul sex. :))))

Anonim spunea...

Faza cu loviturile de la cei dragi mi-a placut! Te trezisi de altfel prea filozoafa astazi! Nu stiu de la ce o fi starea asta meditativa:))