sâmbătă, 29 martie 2008

Sunt singura pe intuneric... bing bang...

si nu... nu fac nimic interzis minorilor...si da, am platit lumina:)) cred... oops..pardon trebuie sa o platesc...Un milion si ceva... e factura de regularizare (insist sa nu va ganditi la prostii:P) ...

Am facut niste ochi cat cepele cand am vazut suma.. si m-am gandit cat naibii am consumat... ca am un frigider cat namila dar clasa de energie A+, un televizor... bun de reciclat.. laptopul, calcu vechi dar astea mai mult de 4-5 ore nu stau deschise :)) Masina.. nu prea o folosesc.. aspiratorul..Fara aer conditionat momentan...

Si apoi m-a strafulgerat... Noaptea un bec de 75 W sta deschis ca sa nimerim toaleta...:P Cineva din casa (nu eu:P) intotdeauna lasa incarcatorul de la mobil si cel de la laptop in priza.... "Dar ce ca nu consuma nimic!" I-auzi.. cik nu consuma! Ba da consuma....

Si asa se aduna un ignorant cu mai multi ignoranti si peste vreo 20 de ani ne vom trezi ca o sa luam o cina romantica la lumina lumanarilor.... in fiecare seara... Oricat de mult imi place ideea, prefer din cand in cand sa nu imi bag furculitza in ochi sau sa ma inec cu fumul de la lumanare...

Motivul pentru care scriu nu este ca sa ma plang de factura la lumina.. banii vin si pleaca... ci pentru ca, chiar acum, e Ora Pamantului... iar noi suntem ultimii care afla... Acum, in intreaga lume..oamenii scot din priza tot si sting luminile....eventual fac si dragoste la lumina lumanarilor.. ai ce sa faci o ora intreaga (si mai mult, daca se poate:P) Nu murim fara televizor si net..:)




Suntem o societate consumista si degeaba arat cu degetul inspre altii..si eu sunt la fel... dar macar nu las incarcatoare prin priza... nu las luminile aprinse... Fac sacrificiul asta si cand sunt singura acasa desi as vrea ca becul sa fie aprins in fiecare camera pentru ca vine bau bau dupa mine... Ma inchid la mine in camera si ma rog sa nu fie nevoie sa ma duc la toaleta:)) glumesc.. nu e chiar asa de grav...:) dau muzica tare si incep sa dansez de nebuna :) ce, voi nu faceti la fel?

Dat fiind ca acum sunt singurica  pe intuneric in toata casa.. zic eu ca nu e nici o problema.. si nu, nu puteti veni in vizita:))

Partea mai rea este ca adevaratii consumatori, cei care ar trebui sa faca si mai multe sacrificii decat noi sunt companiile... chiar si cele din tarile dezvoltate... ce, credeti ca ele fac exceptie..? Sa va reamintesc ca SUA refuza si acum sa semneze tratatul de la Kyoto? Dati un google.. o sa vedeti despre ce este vorba:P

Cand UE a stabilit cota de emisii de dioxid de carbon pana in 2012 pentru tarile membre, cine a sarit de fund in sus? Romania alaturi de Bulgaria... Noi vrem sa poluam mai mult.. suntem in curs de dezvoltare...:) Offfff.. prin clasa a 11a la economie-se invata un concept... dezvoltare durabila.

Faci progrese, cauti, sapi, tai niste copaci dar nu te gandesti numai la binele tau ci si la efectele aspra generatiilor viitoare..suntem egoisti.. totul pentru noi...si acum nu mai tarziu ca nu mai avem rabdare,...Este atat de usor sa te lasi prins in acest cerc vicios.. Sa consumi.. e atat de tentant... sa te duci la supermarket si sa iti umpli cosul.. produsele vin, pleaca... Cred ca sunt lucruri mai importante decat atat...sa consumi...


Oare o seara singur acasa cu ditamai pizza - plina de E-uri apropo, pe care o bagi in cuptorul cu microunde- care cik emite radiatii. in fata unei plasme cat juma de perete... uitandu-te la ultimul film in care aia iti zboara creierii..cu o sticla de cola langa tine (nu mai zic nimic de cola ca sunt semi-dependenta..adik ma vindec.... nici nu am o sticla de cola langa mine acum... euuu?:P)... si cu o caserola de inghetata si vreo 3 ciocolate... Este mai bine asta decat o discutie cu cativa prieteni acasa la unul din ei... cu o bere, o portocala storcita.. si niste popcorn (din ala facut din boabe de porumb? Nu stiti cum se face...? Va arat eu..:) )

Sunt lucruri mai importate decat satisfactia temporara din prezent.. Nu numai ca nu ne imbunatateste cu nimic viata... te amagesti ca iti este bine... dar de fapt iti lipsesc acele persoane si acele intamplari care sa te faca fericit.. dar mai si distrugem planeta? Pentru ce? Oare se merita?

Am intalnit destule persoane care au tras tare cand erau tineri..adica sub 30 de ani.. Au muncit mult... sa aiba bani..sa isi ia o casa... o masina... apoi sa mobileze casa asa cum vor ei...Au joburi bune in continuare... dar le lipseste ceva.... Familia...


Lupti toata viata sa ai o casa si o masina si haine ultima moda... si ajungi sa fii obosit si bolnav si pe la 50 de ani iti iei o pauza .... si te uiti in urma.. ce amintiri ai? Ti-ai vazut copiii crescand? Poti sa razi la momentele cand impreuna cu jumatatea ta ati schimbat pentru prima oara un scutec si nu stiati ce si unde vine? Poti sa zambesti multumit amintindu-ti cum impreuna ati dus copiii la scoala in prima zi si tremurati mai rau decat el? Sau iti amintesti doar noptile tarzii in care ajungeai prea tarziu acasa si el nu ajunsese inca sau el deja dormea...? Weekendurile in care reuseati sa va vedeti asta daca nu mai intervenea ceva la birou?

E nevoie de bani..Sunt sangele economiei-
cum spunea Paul Samuelson... tot in manualul de economie:P asta ca sa vedeti ca fetele din ase mai stiu si altceva in afara de .....:P masluitul cifrelor:)) Dar merita sa muncesti o viata intreaga ca sa consumi, numai sa consumi?


E greu sa te separi de birou.. sa nu te urmareasca problemele si acasa... dar nu e imposibil.... cu foarte multa vointa... se poate sa te descurci la birou la maxim si cand iesi din cladire sa lasi totul in urma.. Nu se poate in fiecare zi...dar aproape in fiecare zi.. eu zic ca e bine si asa...:)


Ce lasam in urma? Facturile platite.... tonele de rapoarte completate la birou...certurile cu seful care mai vrea sa stai 2 ore in plus la birou... o casa imensa... cu ultima tehnologie... vreo 2 masini...si un cont gras in banca.... Cui le lasam?

Inchei cu deviza- make love not war:))
Deja e 20:41...scriu de juma de ora...pe intuneric.. singura..bing bang.. dar tare mandra de mine....:) am facut un pas in plus sa nu mai fiu asa o ignoranta...e doar un pas... data viitoare... bat pe oricine din casa care mai lasa diferite chestii prin priza:))

Sunt una dar stiu ca gestul meu conteaza.... Pana la urma, nu m-a facut Dumnezeu degeaba... Mai contez si eu:)
si daca ne adunam mai multi... mici si pricajiti ignoranti in curs de vindecare... we can make a difference...:) Eu stiu 4 persoane din lista de mess.. care au stat pe intuneric... Florin- pupici multi, Octavia- plecata la plimbare cu cei 2 caini, Cristina.. o aparatoare a mediului.. si inca cineva...:)  Ne-am adunat 5... voi cati sunteti?


5 comentarii:

gatonella spunea...

mda, eram afara cu potaile...bing, bang :P...si ma holbam...nu, nu la tipi, ci la blocuri...si la cate lumini erau aprinse, in multe camere...nu inteleg, daca nu stai intr-o camera, d c trebe sa leshi lumina aprinsa?!?! mama e asa, nu ii place intunericul, zice k o sa stea pe intuneric destul knd o sa moara...da, e creepy, stiu :P ...asa k dimineatza knd se scoala aprinde luminile in toata casa...si ma trezesc eu si fac turul de onoare prin casa sa sting luminile...dupa care ne certam :P normal!!! :D
insa, pana una alta...eu am stat pe intuneric, bing bang, 50 de minute...dupa aia am aprins lumina k altfel adormeam in picioare.
bing bang imi vne in minte discutia p kre am avut-o cu una inainte sa plec afara..k ce kkt de mediu, k dak stingem lumina o ora nu ajuta pe nimeni oricum, si k ea nu stinge tv-ul k vrea sa vada dadaca, si la tv nu poate sta pe intuneric...yep, and i will die cause of global warming caused by that bitch!!! remind me to haunt her in the most awful manner of haunting possible ;))

asa, in alta ordine de idei, azi am incercat sa deskid un borcan si acu ma doare mana...cred k mi-am sucit-o, si ma simt k o balega...si mi-e lene sa scriu pe blogul meu asa k scriu pe al tau :P
cred k imi iau lenea...si ma bag in pat...nighty night!

nork_deus spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
nork_deus spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
nork_deus spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
nork_deus spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.